10 Ocak 2011 Pazartesi

MİSSS GİBİ AŞURE

           Aşure ayı geldiiii..geçti bile. Bayılıyorum ben aşureye. Hele de sıcak, dumanı üstünde, şöyle bol cevizli, bol tarçınlı, herşeyi ile bol olduğu zaman tabak tabak yiyesim geliyor. Çocukluk yıllarımdan hatırladığım harika anılar arasında aşure. Annemin yaptığı aşureler tabak tabak salona yerleştirilir ve mahalledeki tüm çocuklar eve davet edilir, herkes patlayana kadar aşure yerdi. Ne güzeldi o zamanlar...Hele kardeşimle komuşuların yaptığı farklı farklı aşureleri yemek için yaptığımız kaşık kavgaları ne kadar da tatlı geliyor şimdi.
       Artık aşure yapmak için kolları sıvama yaşına gelmişim. Apartmandaki ve okuldaki birkaç hayırsever dışında öyle doya doya aşuremi yiyemeyince bende oturdum kendi aşuremi kendim yaptım. Anneciğimin harika tarifinin yanına biraz da kendimden birşeyler kattımm veee Valla harika, süper olmuşşş:)))Neredeyse annemi geçeceğim aşure ustalığında...

Malzemeler:
1/2 kg Aşurelik buğday
1,5 su bardağı nohut
1,5 su bardağı fasulye
1 kg şeker (isteğe bağlı azaltılabilir)
1 çay bardağı süt
kuru kayısı
kuru üzüm
tarçın
nar
kavrulmuş susam
hurma
fındık
ceviz
portakal kabuğu rendesi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Herşey paylaştıkça güzelleşiyor. Paylaşımınızdan dolayı kucak dolusu teşekkürler

Buna baktıysan bir de buna bakk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...