21 Ekim 2011 Cuma

ŞİRİN ŞEHİR AMASYA

         Amasya...Ne desem nasıl anlatsam bilmiyorum ama inanılmaz şirin ve güzel bir şehir Amasya. Amasya'yı gezmekten büyük keyif aldım. Orta Karadenizde Yeşilırmak vadisinde Harşena eteklerine kurulmuş, çok eski bir tarihi olan dolu dolu bir şehir Amasya. Küçük olduğuna bakmayın görülesi gezilesi yerler öyle çok ki...
Ünlü elması, Ferhat ile Şirin'i, Müzeleri, Şehri ikiye bölen güzel Yeşilırmak ile,Yalıboyu evleri, Kralkaya mezarları, II.Beyazid Külliyesi ve daha nicesi ile hem tarihi hem kültürel hem de antik bir kent Amasya.
    
 Bahar ayının en güzel ayı olan mayıs'ta gezdim Amasya'yı. Eşimin yemin töreni için gitmiştim. Hem 1 aydan sonra eşime kavuşmak hem de öylesi güzel bir mevsimde kavuşmak Amasya'yı benim için çok daha güzel kıldı sanırım.
               

Borabay Gölü
               Bahar ayı olduğu için Yeşılırmak gürül gürüldü. Seyretmeye doyamadım cidden. Yeşilırmak boyunca pek çok çay bahçesi var. Semaverde içeceğiniz mis gibi bir bardak çay ile Amasya'yı seyretmenizi tavsiye ederim. Bu arada Amasya ile ilgili daha fazla bilgi için buraya bakmadan çıkmayın. İşte benim karelerimle Amasya...
 
Yeşilırmak

                                                                        

Amasya Öğretmen Evi
 Konaklamak ve yemek yemek için harika bir mekan Öğretmenevi. Üstelik akşamları fasıl keyfi de var ve ücreti çok uygun.

Eski Amasya evleri


Kral Kaya Mezarları




Sultan II. Beyazıd Külliyesi



Ferhat ile Şirin




Yalıboyu evleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Herşey paylaştıkça güzelleşiyor. Paylaşımınızdan dolayı kucak dolusu teşekkürler

Buna baktıysan bir de buna bakk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...